Ombouw Saab 99 combi coupé

Deze Saab 99 combi coupe heeft oorspronkelijk een 95 PK motor met automaat en is in ten behoeve van een Toppola-opbouw en aanhangergebruik omgebouwd tot een getunede 16-klepper full pressure turbo motor met APC-systeem. De automaat is vervangen door een betrouwbare handbak (revisie).

De combi coupe is van het allereerste type (begin 1974) en heeft de rembekrachtiger niet, zoals later types, semi-geintegreerd in het schutbord. Voor inbouw van een 16-kleps motor dient vrijwel het hele schutbord te worden aangepast. Hiervoor is het schutbord uit een Saab 99 van 1983 gezaagd en in deze Saab gelast. T.b.v. deze aanpassing zijn ook het complete remsysteem (bekrachtiger, hoofdremcylinder, handrem, leidingen, remslangen, remklauwen, remkabels etc.) en aandrijfassen gemodificeerd naar een nieuwer type.

Inmiddels heeft de Saab 8.000 probleemloze kilometers achter de rug met Toppola en vaak ook met aanhanger. Deel 2 van het project start deze zomer, met de inbouw van een verzinkte LPG-onderbouwinstallatie en een 30 liter benzinetank onder de kofferruimte.

Specificaties:
16 kleps Saab turbomotor (1993) met Lucasinjectie
3" RVS downpipe
Aangepast APC-systeem
Sportvliegwiel met T16 koppeling 1990-1993
Ronal turbo velgen (Saab/Heuschmidt), goudkleurige soccerballvelgen
Heuschmidt intercooler
Primaire overbrenging nummer 7
Mitsubishi watergekoelde turbo
Verzinkte LPG-onderbouw met 30 liter benzinetank onder de kofferruimte
Achterophanging: versterkte veren, polyurethaan veerverhogers, Monroe loadadjusters en luchtvering.
Voorzijde: bilstein schokbrekers
Saab sportstoelhoezen oud type

 
 
 
 
 
Rijksstraatweg 119
7383 AN Voorst
+31 (0)6 10050290
info@saabworld.nl

IBAN: NL15 RABO 0111 6698 71
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.